Znajdziesz tu praktyczne porady przydatne zarówno dla żeglarzy i motorowodniaków. Pamiętaj, że silnik zaburtowy to Twój przyjaciel, szczególnie przydatny podczas trudnych warunków na wodzie. Poznajmy wady i zalety silników zaburtowych. Wybierz ten, który najlepiej sprawdzi się na Twojej łodzi.
W dalszej części wpisu przedstawimy sposoby rozwiązywania problemów, które mogą wystąpić podczas ich eksploatacji.
Silniki zaburtowe dzielimy na:
- elektryczne
- dwusuwowe
- czterosuwowe
- strumieniowe (strugowe)
- wysokoprężne
Zastanawiasz się który wybrać? Zachęcamy do dalszej lektury. Mamy nadzieję, że rozwiejemy Twoje wątpliwości.
Silniki elektryczne
Elektryczny silnik zaburtowy jest lekki i bardzo prosty w obsłudze. Zazwyczaj produkowany jest on w dwóch wersjach – tańsza z nich na wody słodkie, zaś droższa na wody słone. Te przeznaczone na wody słone z powodzeniem można używać również podczas żeglugi „szuwarowo-bagiennej”. Tańsze na wodzie słonej szybko ulegną zniszczeniu ponieważ wykonane są z materiałów podatnych na korozję elektrolityczną.
Dedykowane są one do łodzi wędkarskich, czasem spotykane na małych jachtach żaglowych w „strefach ciszy”. Według jednego z producentów silnik o sile ciągu 101 Lbs sprawdzi się na łodzi o długości do 7.6 m.
Warto przed zakupem zapoznać się z dokładną specyfikacją danego modelu silnika oraz zapytać o radę specjalistę.